Dinsdag 16 januari, Zutphen

Vandaag de camper opgehaald bij onze monteur, Freddy van Hanzestadcampers. We gaan een paar dagen op stap om te kijken of het euvel met de kachel is opgelost. Er zaten nogal wat 'losse draadjes' in de buurt van de bedrading van de kachel. Het zou kunnen zijn dat die voor storing hebben gezorgd. Hebben we al eerder meegemaakt met deze camper, losse draadjes die voor ernstige startproblemen zorgden. De vorige eigenaar is er wat slordig mee omgesprongen zullen we maar zeggen.

Bij Freddy heeft de kachel het nu al een paar weken zonder problemen gedaan. We gaan nu kijken of dat ook werkt als we gaan rijden en reizen.

De foto is van een heerlijke tajine die ik afgelopen zondag heb gemaakt. Sweet memories aan Marokko. Hopelijk kunnen we daar volgend jaar weer naar toe. Nu staat na deze proefrit Spanje op het programma.

Morgen gaan we het winterse weer trotseren.

Woensdag  17 januari, Kleve

Vanmorgen rustig opgestart. Ik begin op een diesel te lijken. Kom langzaam op gang en tuf dan de hele

Alles ingepakt in de camper en na de lunch vertrokken naar Kleve.

We zijn rond 15 uur op de CP achter het treinstation. Grote CP, kost 5 euro voor 24 uur en elektriciteit moet apart betaald worden. Inchecken en aansluiten verloopt soepeltjes. Iemand heeft nog een restant elektriciteit in de meter laten zitten, dus voorlopig is dat gratis. Zolang het lampje van de koelkast brandt, zit er nog prut in.

Kacheltje zetten we aan en tot nu toe gaat dat goed. Hij stookt er vrolijk op los. Na een kopje koffie gaan we de stad in. En uiteraard trakteren wij ons de eerste dag op een taartje bij café Wanders. Die kennen we al sinds Leon nog klein was. In kersttijd kochten we daar een snoephuisje voor de Kids.

We lopen een rondje door de stad en daarna weer naar de camper. Het wordt snel kouder nu zo'n -2. Voorlopig geen last van sneeuw en gladheid.

We eten vanavond de rest van de couscous.

Na het eten komen 2 wantsen ons begroeten. Zij zijn door de lekker warme camper gewekt uit hun winterslaap. Zal me benieuwen of er nog meer komen.

Jos heeft geoefend met filmpjes maken met zijn mobiel, dus bij deze onze uittocht uit Zutphen op de film vastgelegd. En als toetje kregen we een foto van onze buren, Henk en Wieke, die nu in Spanje zitten. Ze willen ons motiveren om snel die kant op te komen. Het ziet er heel verleidelijk uit.

Donderdag 18 januari, Kevelaer

Ik heb vandaag iets gedaan wat ik nog nooit zelf heb gedaan.

Mijn eerste vakantiereis met mijn moeder was naar Parijs. Zij wilde zo graag de Avenue des Champs-Élysées zien. Ze had zulke mooie herinneringen aan het samen met mijn vader naar de finale van Tours de France te kijken.

We zijn er ongeveer een week geweest en hebben alle bekende plekjes bezocht. Ook de Sacré Cœrs. Ze was niet katholiek maar daar wilde ze heel graag een kaarsje voor mijn vader opsteken.

Als we daarna op onze wekelijkse ritjes in Kevelaer kwamen, wilde ze daar ook graag een kaarsje branden. Eerst alleen voor mijn vader, later ook voor mijn zus.

Ik vind het sneu als er voor haar helemaal geen kaarsje wordt opgestoken en dus zijn we vanuit Kleef eerst naar Kevelaer gereden en hebben 3 kaarsjes opgestoken.

Donderdag 18 januari, Geldern

Rond half 10 vanochtend scheen het zonnetje volop, maar het was nog wel -5°.

Na het ontbijt eerst naar Kevelaer gereden.

vandaaruit door naar Geldern. Camper op de CP gezet, munten verprutst voor de stroom want automaat vrat ze wel op maar leverde geen stroom. Camper verplaatst en deze automaat doet het wel.
Het was al over drieën dus gelijk vertrokken naar het stadje.

Het stond me bij dat het wel een leuk stadje is, maar viel erg tegen. Klein rondje gelopen, kopje koffie gedronken en toen weer terug naar de camper.
Kachel instellingen veranderd, kijken of dat ook goed gaat. Afgelopen nacht geen problemen en een aangenaam temperatuurtje in de camper.
We gaan morgen niet zuidelijker, het heeft in die contreien behoorlijk gesneeuwd. De wegen zijn misschien al wel weer schoon maar ik kan dan nauwelijks goed lopen. Dus de koers wordt verlegd richting westen. Hoe precies gaan we vanavond beslissen.

Vrijdag 19 februari, Zutphen

Kort door de bocht, proefreis geslaagd! We weten nu dat de kachel nog steeds kuren heeft.
Het langere verhaal...... Gisteravond laat stopte de stroom ermee. Te weinig muntjes in de meter gestopt. We vonden het te koud om nog in pyama naar buiten te gaan. Daarnaast hebben we natuurlijk ook gewoon accu's die voor stroom kunnen zorgen.
Toen ik vannacht naar de wc moest, gaf de kachel aan dat het gas op was. Tja dan moet er toch een dappere strijder naar buiten. Jos is van het gas dus........
Daarna nog weer heerlijk geslapen.
Tijdens het ontbijt ging de kachel weer zijn eigen gang, aan, uit, aan, uit enz. Shit!
De boel reisklaar gemaakt en op naar huis. Uitgepakt en de camper weer naar de garage..... Spanje moet nog even wachten 😳
Vanmorgen trouwens wel een mooie zonsopgang, ook wat waard.